İstanbul’un en elit AVM’si satılıyor. İstenilen fiyat belli oldu

Zorlu AVM, 1.5 Milyar Euro’ya Satışa Çıkarıldı

İstanbul’un en saygın alışveriş merkezlerinden biri olan Zorlu AVM, 1.5 milyar Euro’ya satışa sunuldu. Bu satışın ardında Zorlu Holding’in, Vestel için finansal kaynak oluşturma amacı yatıyor. İş dünyasında bu adım büyük yankı uyandırdı.

Zorlu Center’ın AVM Kısmı İçin Teklifler Alınıyor

Nefes gazetesinden Ali Öztürk’ün haberine göre, Zorlu Gayrimenkul tarafından 2.8 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirilen Zorlu Center’ın AVM bölümü için şu anda teklifler toplanıyor. Projenin arsa dahil toplam maliyetinin 3.5 milyar doları bulduğu belirtiliyor. Bu adım, şirketin finansal yükünü hafifletmeyi hedefliyor.

Zorlu Holding, 4.9 milyar dolarlık borç yükünü yönetmek için Türkiye’nin en büyük kurumsal yeniden yapılandırma süreçlerinden birini yürütüyor. Şirket, kısa vadeli borçlarını vadesi 15 yıla uzanan Euro cinsinden kredilere dönüştürerek yeniden finanse ediyor.

Kısa vadeli 1.3 milyar dolarlık lira borcunun yapılandırılmasının yanı sıra 500 milyon Euro’luk ek finansman sağlandı. Bu adımla kısa vadeli borç oranı yüzde 60’tan yüzde 40’a çekilmiş oldu. Ancak, Vestel’in hisse senetleri bu yıl yüzde 40’tan fazla değer kaybetti ve 2029 vadeli tahvilleri 80 sentin altında işlem görüyor.

Moody’s, Nisan ayında Vestel’in kredi notunu zayıf likidite ve performans nedeniyle Caa1’e düşürdü. Şirket ilk çeyrekte 5.08 milyar lira net zarar açıkladı. Zorlu, varlık satışları ve işten çıkarmalarla mali yapısını güçlendirme çabası içinde ve bu da yatırımcı güvenini artırmayı amaçlıyor.

Zorlu AVM’nin satış haberinin sosyal medyada geniş yankı uyandırdığı gözlemleniyor. Kullanıcılar, ekonomik durumun lüks AVM’leri bile etkilediğini belirtirken, bazıları satışın İstanbul’un sosyal yapısına etkisini tartışıyor. Kimileri ise esprili yorumlarla gündemi renklendiriyor.

Zorlu Holding ve Vestel Stratejisi

Satışın, Zorlu Holding’in Vestel’i destekleme stratejisinin bir parçası olduğu belirtiliyor. Türkiye’nin ekonomik dinamikleri ve lüks tüketim alışkanlıkları üzerindeki etkileri ise yakından takip ediliyor.

Related Posts

New York Times yazdı: BYD’nin Manisa yatırımı Avrupa’yı tedirgin etti

Çinli elektrikli araç üreticisi BYD’nin Türkiye’de üretime başlayacak olması, New York Times’a göre Avrupa otomobil pazarında ciddi yankı uyandırdı. ABD’nin önemli gazetelerinden NYT analizinde, Çinli markaların esnek üretim kabiliyetleri ve hızlı …

Dikkat!.. Dolandırıcılar yapay zekayı kullanıyor, ‘Tatil fırsatı’ tuzağı

Azerbaycan’dan Türkiye’ye tatile gelirken dolandırılan Bayramova Natavan, “Linke tıklamıştım. Bizi Türkiye’ye getirmekle ilgili bir öneri yapılmıştı. Buraya vardığımızda bizi kimse karşılamadı. Instagram sayfasında çok büyük bir kitleye sahipti. Ben …

Fed faizi sabit tuttu, altın güne yatay başladı

İsrail-İran gerilimleriyle yükselen altın fiyatları Fed’in faizi sabit tutmasının ardından da sınırlı duruşunu korumaya devam ediyor. Sabah seansında altın güne yatay başladı. Gram altın 4 bin 288 liradan işlem görürken ons altın 3 bin 374 dolar seviyesinde bulunuyor.

Şekerin tadı kaçtı: Emtia piyasasında moraller bozuk fiyatlar dibin dibini gördü!

Son dönemlerde emtia piyasasında tarım grubundaki ürünlerde dalgalı bir seyir görülürken, şeker fiyatlarında uluslararası piyasalarda sert düşüşler görülüyor. Şekerin libre fiyatı, ABD’de faaliyet gösteren emtia borsası Intercontinental Exchange’de 0 …

Asya borsaları pozitif seyrediyor! (16.06.2025)

İsrail ve İran arasında geçen cuma başlayan ve devam eden karşılıklı saldırılar yakından takip edilirken, çatışmaların ne kadar daha süreceğine yönelik belirsizlikler, küresel risk iştahını törpülemeye devam ediyor. Asya borsalarında ise ABD ile Çin …

Türkiye’nin giyim devi iflasın pençesinde

Zara, Lc Waikiki ve De Facto gibi markalar için üretim yapan Keytex Tekstil, konkordato ilan etti.